Mekasehhh awak2!

Thursday 15 November 2012

salam hijrah 1434 ( rabu )

salam readers.ary nie aku terase na merapu mereban kejap.
memandang an aku ote nak final exam, so pasal benda2 yang lagha nie kne arr kurang an. exam ! hurm, baca aku baca dah, sekarang aku tawakal jer. aku tak nak la put alot of pressure 4 myself. takot jadi kok laen plak.alamak!
aku dh lari tajuk nie. tengok tajuk semua dh tao aku nak story telling pasai apa. ok time2 gini gak la berkumandang lagu "harapan". haha.mcm sengal jer.saje nak bagi sound sikit..pe korang x dengo..la, nyanyi arr sndiri.ehe.no hard  feeling k. aku teringat palk psai kat MRSM PS dlu. ok, and asemua tao dulu aku budak skema MRSM. ehe,xpe aku bangga kott. ok..smabung story balik. klo dulu time skema2, mesty de perarakan n bnayak rancangan or program ustazah buat untuk sambut maal hijrah. kalo dulu, aku and roomates agak malas nak sertai, join tido kat katil banyak, tao kat warden amek kaw..malazz ag. ahaaa .tapi benda 2 tuu jgak la aku rindu. kalo kat u nie semua benda tak de dah. semua bajet dah beso, xyah wat ag benda2 tuu.
u no wat, bagi aku benda2 yang remen-temeh 2 kadang2 perlu jugak, nak membimbing kita ke arah lebih baik. aku tao de certain2 people tak tao pown ary nie dh 1 muharam. klo x sebab an kekawan yang post kat twitter or facebook. semua mesti dok berangan taun baru ikut kalendar cina 2. ehee.
and aku sure ramai yang tak tao pasai 10 muharam. meh, aku story telling sikit pasai 10 muharam. aku de baca kat satu blog nie.p maaf la, aku tak ingat mana nama blog 2.klo x korng semua mesti ag paham.p klo aku cte nie paham2 je la.if not, cari maklumat yang lebih mudah di fahami k. ape yang aku tao, tarikh 10 muharam adalah dimana ALLAH SWT memberi keampunan kepada hambanya yang berdosa seperti cerita nabi2 kita terdahulu. oleh itu, kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW disunatkan berpuasa :)
ganjaranya adalah tidak ternilai. (dalam blog 2 ade sebut, tapi aku tak berapa ingat la).
insyaAllah aku check it out lain kali k. tu arr pasai. aku ase bersyukur sangat dapat tahu pasai nie.aku pown bukan penuh ilmu didada. oklh. pape hal. meh roll pic skit. t korang bosan lak dok tengok huruf memanjang jer. aha
 #roll pic skit !




oklah, sampai sini aku merepek meraban :)
bubye, see u soon! :)

No comments: