Mekasehhh awak2!

Tuesday 24 July 2012

selamat menyambut ramadhan al-mubarakh..

salam readers...
hari ni puasa ke-4..alhamdunillah sangat..masih diberi peluang,bernafas di bumi Allah SWT

aku just nak mengucapkan salam ramadhan and salam perantauan kepada semua saudara seislam aku..
aku hope semua dapat menjalani ibadat puasa dengn baik..

kat sini aku nak story sikit pasal perjalanan puasa aku di bumi terengganu..
aku macam dh biasa bila berpuasa jauh dari family..aku kena faham situasi dah berbeza..aku tak macam aku dulu, boleh ag col2 mama suoh datang..(macam aku dekat mrsm dlu..)
aku hadapi semua dengan hati terbuka..
masa aku semester 1 pown, aku still ingat berbuka dengan kawan2..
happy sangat time 2..
tapi, puasa pertama nie, de kawan ajak berbuka kat umah dye..aku happy dpt ase berbuka dengan family, even aku bukan falmily sebenar..
aku happy sangat..tapi., aku agak terkilan bila mama or abah x tepon pown tnya anak dye nie berbuka dengan ape..makan dengan sape?..
not even a single col or mcj..aku faham mama n abah masing2 ade tanggungjawab and komitment dengan adik2 aku yang laen..but pleasee aku nie bukan salah satu komitment dye ke?..
hmm..esok nyer..b4 claz stsrt aku give a col kat mama..tujuan just nak minta duit..(aku pokai sangat.)
last2 ,aku ase x tahan sangat..aku cerita what aku ase...mama just saying that mama xde kredit nak col..
as anak aku sorok ase terkilan 2..aku sedih sangat....nasib la.aku col mama 2 kt luar kelas..
ase aty nie sedih sangat...
aku try faham my parents..but i need my parents to understand me as well..
ase aty nie...arghh...hanya ALLAH SWT je yang tahu rase dye cmne...
last2, aku bagialasan..lecturer masok..talk later...hmm..~~
berbekas lagi ase terkilan 2...sangat2 terkilan...sangat...

ok lah,ase terkilan nie aku malas nak ungkit..huh..:(
hopefully, aku boleh recover from all this..
p/s:really sorry if you think that aku nie mengada2..aku lebih suka meluah kanapa yang terbuku dihati, daripada memndam perasaan..

last but not least, selamat menyambut ramadhan al-mubarakh..



thx..! see you all later..:)

No comments: